środa, 18 listopada 2009

O pisaniu bloga

W dawnych dawnych czasach o działalności firmy pisano tylko w raportach. Po każdym zebraniu powstawały wielostronnicowe protokoły. Poza osobami włączonymi w życie firmy zawodowo, wiedza ta nie docierała do innych osób i to nie tylko dlatego, że oficjalne dokumenty stawały się pilnie strzeżoną tajemnicą, ale przede wszystkim z tego powodu, że pisane były językiem, który nie zachęcał do wzgłębiania się w te teksty. Zapewne jest tak i dziś, jednak nowe rozwiązania marketingowe i wytyczne specjalistów od PR pokazują wyraźnie, że jeśli prowadzi się jakąkolwiek działalność usługową, bezpośredni kontakt z Klientami jest bardzo istotnym elementem funkcjonowania firmy. O ile nie najistotniejszym.
W dobie internetu i czasem wręcz ekshibicjonistycznej potrzebie odkrywania prywatności bądź wiedzy dostępnej tylko dla nielicznych, formą takiego raportowania działalności, jaką się prowadzi, jest pisanie bloga firmowego. O ile pisanie takich internetowych dzienników przez osoby prywatne jest czymś powszechnym, blogi firmowe wciąż stanową swego rodzaju nowość na polskim rynku. Nowocią zaś na pewno są dla Klientów, którzy wchodząc na stronę internetową danej firmy, w pierwszej kolejności przeglądają zakładki z cenami i produktami. Na tym też najczęściej się kończy. Dlatego też pisanie blogów firmowych jest tak wielkim wyzwaniem. Wyzwaniem jest to, żeby skusić osobę odwiedzającą dany serwis do zajrzenia na bloga. Pisanie blogów służy bowiem przede wszystkim temu, żeby stworzyć więź Klienta z daną marką bądź firmą. Celem pisania bloga powinno zatem być stworzenie swoistej społeczności, skupionej wokół danego towaru. Nie ukrywajmy nie jest to łatwe.
Blog stanowi o wizerunku firmy, jest jej wizytówką, a czasem po prostu "bardziej ludzką" twarzą. W przypadku wielkich korporacji, takich jak banki, które w jakiś instyntkowny sposób są postrzegane jako bardzo oficjalne i niedostępne - w potocznym rozumieniu tych słów - jest to szczególnie ważne, żeby zbliżyć się do Klienta nie tylko poprzez ofertę.
Na blogu Klient może także zapoznać się z historią firmy, śledzić jej rozwój, dowiadywać o zmianach. Wpisy dotyczące właśnie tego wszystkiego powinny być rozszerzeniem wiedzy, jaką można znaleźć na stronie danego serwisu.
Kolejnym plusem prowadzenia blogów firmowych jest to, że nie każda wirtyna internetowa może sobie pozwolić na prowadzenie forum. Na blogu zaś możliwe jest dodawanie komentarzy, co znacznie rozszerza możliwości komunikacji z Klientami. A przecież komunikacja jest najważniejsza. Dzięki takiemu wirtualnemu dialogowi z Klientami można dowiedzieć się, jakie są ich oczekiwania, jakie problemy, jakie pytania, jaka jest ogólna opinia o produkcie.
Z tych wszystkich powodów serwis Gazetomania.pl również prowadzi swojego bloga. Pisząc go chcemy pokazać naszą ofertę i podzielić się z Państwem tym, ile radości sprawia nam to, że ufają nam Państwo wybierając prezent na urodziny, czy prezenty na święta dla najbliższych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz